Yleinen

KORJAUSHOMMIA (⚠️ ei herkille, sisältää rumia kuvia 🔞)

‘Jos mielestäsi on kallista mennä ammattilaisen käsittelyyn, et vielä tiedä kuinka hinnakkaaksi käynti amatöörin luona tulee’

Kuva kopioitu netistä

 

Epäonnistuneiden pigmentointien korjaamista kysytään lähes päivittäin, – varmaankin, koska pigmentointeja tehdään tällä hetkellä runsaasti ja tekijä saattaa olla hyvin heikoilla taidoilla varustettu.

Kokemukseni mukaan hankalin tilanne korjaamisen kannalta on, kun ‘kestopigmentointi’ tai ‘microblading’ ei ollutkaan mitä asiakas kuvitteli, vaan kyseessä on tatuointi.
Miksi sitten käytetään tatuointivärejä? Koska ne ovat paljon halvempia kuin kasvoille tarkoitetut, laadukkaat pigmenttivärit.

 


Kuvat kansainvälisistä kestopigmentointiryhmistä kopioitu

 

Pigmentointeja voidaan poistaa erilaisilla keinoilla, mitään helppoa tapaa, jolla sormia napsauttamalla jälki saadaan pois, ei ole.

Asiakas haluaa harvoin palata hoitolaan, jossa huono tulos on saatu. Hän ottaa selvää eri korjausvaihtoehdoista, ja usein pyytää pigmentoimalla peittämistä. Asia ei ole yksinkertainen.

Korjausjäljestä ei koskaan tule hieno. Se on paikkailua. Kuin tussin jälkeä peittäisi vesivärillä. Ja miksikö? Koska pigmentointivärit ovat pikku hiljaa pois hiipuvia ja jos alla onkin tatuointi, se tulee dominoivana nopeasti uudelleen esiin. Useampia hoitokertoja vaaditaan, monia värejä ja välineitä, hikeä. Ainoastaan, jos epäonnistunut työ on kapea, pieni ja vaalea, on korjaus suht helppoa. Mutta ei se yleensä ole.

Aina olisi tietysti helpompaa aloittaa pigmentointi alusta, puhtaalta pöydältä, eikä korjata huonoa jälkeä.

Usein on nostettava kädet pystyyn ‘en voi tehdä mitään’, jos jälki on kovin tumma, leveä ja liian syvään hakattu.

Jos asiakas ei halua lähteä poisto-operaatioon esim laserin avulla ja pelotteluni jälkeen kuitenkin toivoo, että kokeillaan korjausta, saatan voida antaa helpotusta tilanteeseen.

 


Korjaustyö välittömästi yhden hoitokerran jälkeen, Tiina Sokka/Kauneusstudio Flaxi

 

Korjaushommat ovat kaikkein vaikeimpia ja aikaa vievimpiä töitä.
Onko asiakas tyytyväinen?
Joskus, ei läheskään aina. Varsinkin, jos odotukset ovat suuremmat ja hienoa lopputulosta odotetaan heti toimenpiteen jälkeen, pettymys voi olla suuri.

Toisinkin on, jos asiakas ymmärtää mikä lähtökohta on ja että nyt yritetään saada ok- tulos sekä sitoudutaan sekä tärkeään kotihoitoon että moneenkin hoitokertaan. Olen iloinen, jos saan asiakkaalle hymyn kasvoille!

 


Keskeneräinen korjaustyö, ensimmäinen käsittely. Tiina Sokka/Kauneusstudio Flaxi

 


Pientä fixausta, hyvää lopputulosta odotetaan. Työ yhden käsittelyn jälkeen. Tiina Sokka/Kauneusstudio Flaxi

 


Hankala korjaus, kaksi käsittelyä takana, yksi edessä.
Työ Tiina Sokka/Kauneusstudio Flaxi

Klisee: ‘ Halvalla ei saa hyvää’ pitää usein paikkansa.
Se ei kuitenkaan lohduta, kun epäonnistunut hurjimus on omassa naamassa. Tällöin haluan auttaa, jos tunnen kykeneväni ja jos asiakas jaksaa olla matkassa mukana. Näitäkin ihania on 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *